زندگی در روی سیاره شما

زندگی در روی سیاره شما نام یک وبلاگ جذاب و دیدنی است که جدیدترین مطالب دنیا را برای همگان منتشر خواهد نمود .

طبقه بندی موضوعی

آیا سایت شما برای موبایل مناسب است؟ دریافت کنید چگونه می توانید برای اولین بار از فهرست اولیه تلفن همراه Google تهیه کنید

به نظر می رسد که جای تعجب نیست که گوگل در حال تلاش برای نمایه سازی صفحات وب است که عمدتا بر اساس خروجی های تلفن همراه از صفحات وب و نسخه های دسکتاپ در موتور جستجوی موتور به نام شاخص تلفن همراه اول است. این است که در آن کاربران موتور جستجو عمدتا هدایت، پس از همه.


در سال 2017 سال مشخص شد، که طبق مطالعات Barometer مصرف کننده گوگل، استفاده از اینترنت تلفن همراه در تمام 63 کشور که برای اولین بار تحت پوشش این گزارش قرار دارد، 50 درصد در سراسر کشور مورد استفاده قرار گرفت، هرچند میزان استفاده از کشور به کشور به شدت متفاوت بود.

علاوه بر این، از دیدگاه کاربر موتور جستجوگر، گوگل به اشتراک گذاشته است که در حال حاضر جستجوی بیشتر در دستگاه های تلفن همراه از دسکتاپ در چندین کشور وجود دارد.


شاخص اول تلفن همراه چیست و چگونه متفاوت است؟

از لحاظ تاریخی، شاخص گوگل بر اساس اولویت صفحات وب سایت های دسکتاپ و جداگانه تلفن همراه با عامل کاربر دسکتاپ است.


جان مولر گوگل گفته است تقسیم بندی به طور سنتی 80٪ Googlebot (دسکتاپ) و 20٪ خزنده هوشمند است. این شاخص بر اساس نسخههای دسکتاپ محتوای رومیزی کانونی ساخته شده است و رتبهبندی صفحات وب برای صفحات وب سایتهای جداگانه تلفن همراه بر اساس معادل دسک تاپ آنها است.


چرا تغییر گوگل به ابتدای موبایل در ابتدا قرار دارد؟

در حال حاضر جستجوگرهای تلفن همراه بیشتر از جستجوگرهای دسکتاپ وجود دارد، اما چون این شاخص بر اساس صفحات وب دسکتاپ ساخته شده است، سایتهای خاص تلفن همراه میتوانند با همتایان دسک تاپ خود متفاوت باشند. آنها حتی ممکن است محتوایی یا محتوا را در مکانهای مختلف در یک صفحه وب وابسته به دستگاه دسترسی به یک URL بدانند. بنابراین، کاربران موتورهای جستجو در تلفن همراه ممکن است به نتایج مربوطه برای پرس و جو خود دسترسی پیدا نکنند. حتی در سایتهای موتور جستجوگر موتورهای جستجوگر موتورهای جستجوگر رتبه بندی (براساس محتوای دسکتاپ خود) ممکن است حتی برای رتبهبندیهایی که نیازهای اطلاعاتی کاربر موتور جستجوگر را برآورده نمیکنند. کاربر بالقوه است که احساس کند نتایج غیرقابل قبول است.

تفاوت رتبه بندی ابزار دسکتاپ در مقابل تلفن همراه صرفا نشانگر سرکوب الگوریتمی است که توسط "بروزرسانی تلفن همراه" در آوریل 2015 معرفی شده است. در اینجا صفحاتی که گوگل تست موبایل را دوست ندارند، هنگام بارگیری و خدمت در پاسخ به پرس و جو جستجو در زمانی که در مقایسه با صفحات وب که به عنوان تلفن همراه شناخته می شوند.


با معرفی اولین شاخص تلفن همراه، همه چیز در حال تغییر است. شاخص گوگل از خزیدن صفحات وب از دیدگاه کاربر تلفن همراه از طریق عامل کاربر تلفن هوشمند، به جای یک خزنده دسکتاپ، ساخته خواهد شد. در حال حاضر انتظار می رود که خزنده گوشی هوشمند 80 درصد زمان خود را با ربات دسکتاپ بازدید کند که 20 درصد از زمان آن ردیابی شده است. تمام صفحات وب به طور مستقل (بهعنوان دسکتاپ یا سایت تلفن همراه) مورد قضاوت قرار میگیرند، براساس خزنده توسط یک خزنده گوشی هوشمند، نمایه شده و رتبه بندی میشوند.


آیا باید با این تغییر نگران باشید؟

هر دو Google Paul Haahr و Gary Illyes گفته اند که پیش بینی اولیه معرفی اولیه موبایل را نخواهند داشت تا تاثیر زیادی بر رتبه بندی موتورهای جستجو داشته باشند و ما می دانیم برخی از سایت ها حتی در حال حاضر در فهرست اولیه تلفن همراه درج شده اند. به نظر می رسد که شاخص اول موبایل اولین بار است که در طول زمان به آرامی معرفی می شود، زیرا سایت ها از سوی گوگل پذیرفته شده اند تا به طور کلی برای اولین بار نمایه سازی تلفن همراه مناسب باشند.


این بدان معنا نیست که گوگل نگران است که تاثیرات بالقوه ای را از اولویت بندی اولیه تلفن همراه از زمان اعلام اولیه خود در اکتبر 2016 نادیده بگیرد. هنگامی که پیامدهای منفی پیش بینی شده از آوریل 2015 پیش بینی شده بود، دوباره به «Mobilegeddon» رجوع کنید. بروزرسانی های تلفن همراه و دنیای جستجوگرها به دلیل ناامیدی ناشی از یک مهلت مقدماتی پیش بینی شده بود. در حالی که تأثیری که نسبت به پیش بینی به مراتب کمتر از آنچه پیش بینی شده بود، منجر به ناراحتی منفی شد (و پس از آن، پیش از آنکه به تاریخ و زمان غیرمستقیم به سایت های غیر سمبلیک برسد، پیش بینی نشده بود) گوگل را به مکان بسیار مثبتی برای برقراری ارتباط با وب مسترها و جستجوگرها ترک کنید. یکی دیگر از اثرات جانبی "موبایلگیردون"، جستجوگرهای بی پروا بود که تغییر را نسبت به مشتریان احتمالی ناامید کننده از طریق ترس، عدم اطمینان و شک و تردید (FUD) تغییر داد. هنگامی که این موارد را با هم ترکیب می کنید، برای اولین بار نمایه سازی تلفن همراه با رویکرد روابط عمومی Google متفاوت است.

گوگل در حال حاضر برای صفحات وب ارائه شده به عنوان بخشی از طراحی وب سایت پاسخگو یا محتوا در خدمت پویا به ما می گوید، در ابتدا باید ابتدا نمایه سازی تلفن همراه با مشکل مواجه شود. با این حال، برای آن دسته از سازمانهایی که کاملا جداگانه دسکتاپ و سایت های تلفن همراه هستند، محتوای محتوای صفحات تلفن همراه به طور معقول با همتایان دسک تاپ آنها معادل نیست، احتمالا برای اولین بار نمایه سازی برای اولین بار در موبایل کار می کند.


برای روشن شدن، وب سایت های پاسخگو وب سایت همان محتوا را برای کاربران تلفن همراه و دسکتاپ از یک URL مجزایی باز می گرداند، اگرچه آنها خروجی را به صورت مناسب به دستگاه کاربر متصل می کنند. خدمت پویا محتوای متفاوتی را که وابسته به عامل کاربر است و بازدید کننده با برخی از محتوا پنهان برای صفحه های کوچکتر، با استفاده از هدر HTTP Vary سیگنال کردن هر گونه تغییر می دهد، ارسال می کند. گوگل طراحی وبسایت پاسخگو را به عنوان گزینه ترجیحی توصیه کرده است.


راهنمایی اصلی گوگل در ابتدای صفحه موبایل اولین بار است

به استثنای مشاوره آشکار برای اطمینان از محتوا در سایت های تلفن همراه به لحاظ معادل با همتایان دسکتاپ خود، گوگل توصیه های زیر را در اطراف شاخص تلفن همراه اول، که به شرح زیر است:


اطمینان حاصل کنید که هر دو سایت های تلفن همراه و دسکتاپ داده های ساختاری را ارائه می دهند

مطمئن شوید که خزنده های Google می توانند به نسخه موبایل سایت (و البته البته دسکتاپ) دسترسی پیدا کنند.

در این نقطه هیچ تغییری برای لینک کانونی در سایت های تلفن همراه لازم نیست.

اطمینان حاصل کنید که سایت تلفن همراه به عنوان یک ویژگی جداگانه در کنسول Google Search تایید شده است.

Mobile-first تنها تلفن همراه نیست

در حالی که احتمالا صفحات سازگار با تلفن همراه، اولویت بندی را در رتبه بندی در فهرست بر روی صفحه های متمرکز بر روی دسکتاپ قرار می دهند، مهم است که ابتدا شاخص جدید تلفن همراه یکی از شاخص های تلفن همراه باشد. صفحات عمدتا دسکتاپ گرا همچنان خزنده و نمایه می شوند (تا زمانی که آنها تکراری نیستند (احتمالا پیش از آن به صورت پیشفرض فیلتر می شوند) و آستانه کیفیت ثبت نام گوگل را نیز منتقل می کند).


اولین خزنده موبایل در برابر دسکتاپ اولین نگاه خزنده چگونه خواهد بود؟

بریجت رندولف یک تصویر خوب از نحوه خزیدن و نمایه سازی دسکتاپ در مقابل تلفن همراه را در یک پست وبلاگ اخیر در Moz نگاه کرد.

  • amir barmaj

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی