چگونه برای ایجاد یک طرح بازاریابی برای وبلاگ شما
بازاریابی نقش مهمی در استراتژی رشد برای هر کسب و کار بازی می کند. مهم است بدانید که چه چیزی می خواهید برای رسیدن به آن و چگونگی تاثیر تلاش های بازاریابی خود را به حداکثر برسانید. همانطور که وبلاگ نویسی فراوانی از مزایا را به ارمغان می آورد، بسیاری از شرکت ها به این امر تکیه می کنند تا بتوانند دست و پنجه نرم کنند.
اما، ایجاد یک وبلاگ بدون برنامه دقیق، قصد ندارد نتایج مشخصی را که می توانید بر روی آنها بسازید و بهبود دهید. بنابراین، لازم است یک طرح بازاریابی بزرگ برای وبلاگ شما ایجاد شود. با در نظر گرفتن این مرحله از برنامه ریزی، محتوا را بسیار ساده تر خواهید ساخت و نتایج را سریعا بدون از دست دادن زمان یا پول به دست خواهید آورد.
اکنون، بیایید نگاهی به طرح بازاریابی، چرا شما به آن نیاز دارید و چگونه می توانید آن را انجام دهید.
برنامه بازاریابی چیست؟
یک طرح بازاریابی شامل تمام جزئیات استراتژی بازاریابی است که می خواهید اعمال شود. لازم است بهینه سازی بودجه تبلیغاتی خود را انجام دهید و مطمئن شوید که مبارزات انتخاباتی شما موثر خواهد بود.
هنگامی که برای بازاریابی وبلاگ می آید، برنامه باید شامل موارد زیر باشد:
برنامه نشر
مخاطبان هدف
ممیزی محتوا
استراتژی رسانه های اجتماعی
تبلیغات محتوا پرداخت می شود
رسیدن به نفوذگران
فرآیند تحقیق کلمه کلیدی
تجزیه و تحلیل رقابت
پیاده سازی تصاویر
کیفیت محتوا
هزینه های دقیق
اهداف بازاریابی
و جزئیات دیگر
هدف یک طرح بازاریابی بزرگ نیز شامل برآورد بودجه و دانستن اینکه هر دلار سرمایه گذاری در بلند مدت به پرداخت می شود.
چرا شما به یک طرح بازاریابی نیاز دارید؟
بسیاری از کسب و کار ها متوجه ایجاد ایجاد محتوای مهم هستند. اما بسیاری از افراد بدون ایجاد سیستم خاصی شروع به ایجاد محتوا می کنند. به طور کلی، استراتژی بازاریابی وقت را برای توسعه فراهم می کند. هرگونه اشتباه در ابتدا، می تواند در بلندمدت بر بودجه شرکت تأثیر بگذارد و بازاریابی وبلاگ را بی معنی کند.
چگونه از این نوع مسائل جلوگیری کنیم؟ بهتر است یک طرح را که می توانید پیگیری کنید ایجاد کنید. حتی اگر وقت آن رسیده است، ایجاد یک طرح، شما را در موقعیتی قرار می دهد که شما می دانید چه اهدافی برای دستیابی به آن و چه روش هایی استفاده کنید. بدون آن، شما چیزهای تصادفی، بدون درک و شناخت جهت هدایت خواهید کرد.
بنابراین، یک طرح بازاریابی وبلاگ دقیق به شما کمک خواهد کرد که در بودجه باقی بمانید، بدون به خطر انداختن اهداف مورد نظر.
برای دریافت ایده ای بهتر از آنچه که ما در مورد آن صحبت می کنیم، اجازه می دهیم به جزئیات زیر برویم که به شما کمک می کند یک طرح بازاریابی برای وبلاگ خود ایجاد کنید.
مراحل ایجاد یک طرح بازاریابی وبلاگ
ایجاد یک برنامه باید شامل ایجاد دو طرح جداگانه باشد. اولین برنامه تمرکز بر کیفیت محتوای شما در حال ساخت است. در حالی که برنامه دوم باید بر روی جزئیات تبلیغاتی متمرکز شود.
با کار کردن در این دو برنامه، می توانید محتوای مخاطبین خود را برای مخاطبان خود ایجاد کنید و از طریق کانال های مناسب تبلیغ کنید.
طرح ایجاد محتوا
مهم نیست که طرح ارتقاء شما چقدر خوب است، ارائه محتوا بد برای مخاطبان شما، هیچ نتیجهای مثبت نخواهد داشت. در حقیقت، این هدر رفتن زمان و پول است. بنابراین، تمرکز بر کیفیت محتوای باید اولویت شماره یک باشد. مراحل زیر می تواند در روند کمک کند:
تعیین اهداف روشن. هدف وبلاگ شما چیست؟ آیا می خواهید ترافیک بیشتری در وبلاگ خود داشته باشید؟ آیا نرخ تبدیل بالاتر را می خواهید؟ آیا می خواهید از آن به فروش برسید؟
این فقط اهدافی است که باید تعیین کنید زمانی که شروع به کار با هدف خود کنید. در اکثر موارد، هدف از یک وبلاگ جذب ترافیک است، اما هنگامی که ترافیک وجود دارد، شما باید بدانید که در آن شما می خواهید آن را هدایت کنید.
همیشه با اهداف وبلاگ خود کار کنید. آنها ممکن است در طول زمان تغییر کنند، اما مهم است که در مسیر خاصی قرار بگیریم و مطالب را با یک هدف منتشر کنیم. بدون اهداف، هر دو شما، نویسندگان و کل وبلاگ شما به ندرت پیش می روند.
مخاطبان هدف خود را تعریف کنید شما چه محتوایی را برای شما می نویسید؟ تعریف کنید که چه کسی محتوای خواندن شما را مطالعه خواهد کرد و چرا. ایده خوبی است که یک گروه خاص از مشتریان بالقوه را هدف قرار دهید. بعد از مدتی می توانید شروع به گسترش نفوذ وبلاگ خود کنید.
تجزیه و تحلیل رقابت شما از بازار رقابتی شروع می کنید. طرح بازاریابی شما باید شامل آنچه رقابت در حال انجام است. این به شما یک بینش را می دهد که شما می توانید به مخاطبان خود ارائه کنید که رقبا در حال انجام آن نیستند.
اما، در فرآیند تحقیق دور نمی شوید، می تواند به اتلاف وقت تبدیل شود. نگاهی به محتوای کسب و کار های دیگر و روش های آنها را بیابید. سپس، شروع به کار بر روی محتوائی می کنید که بهتر است.
تعریف کیفیت محتوا محتوا پایه و اساس هر وبلاگ است. بهتر است، بیشتر تاثیر محتوای شما در مخاطبان قرار خواهد گرفت. محتوای با کیفیت باید شامل اطلاعات ارزشمند برای خواننده باشد.
این تنها راه برای اطمینان از این است که بازدید کننده در وبلاگ شما قرار دارد و از کل مقاله استفاده می کند. همچنین محتوای خوب به اشتراک گذاشته می شود. برای افرادی که برای پیدا کردن منابع آنلاین عالی به چالش کشیده می شوند، آنها تمایل دارند اطلاعات کافی را که آنها پیدا کرده اند به اشتراک بگذارند.
محتوای بصری را اضافه کنید ارائه اطلاعات بصری گاهی کارآمدتر است. به علاوه، به اشتراک گذاری و جذب توجه بیشتر آسان تر است. به این ترتیب، در برنامه خود جایگاهی در اختیار شما قرار می دهد تا محتوای بصری را از زمان به زمان اضافه کنید.
تجزیه و تحلیل و بهبود از لحظه ای که شروع به ساختن برنامه ها می کنید، مطمئن شوید که تمام تحلیل های لازم را به وبلاگ خود اضافه کنید. یک برنامه برای ایجاد نظارت معمول بر رفتار بازدیدکنندگان ایجاد کنید. این بینش اهداف شما را برای شما جلب می کند. انجام این کار حداقل یکبار در ماه ضروری است تا وبلاگ شما کارآمدتر باشد.
این به شما نشان می دهد که چه نوع محتوایی بیشترین توجه را جلب می کند، جایی که خوانندگان شما از آنها می آید و زمانی که وبلاگ شما را می خوانند. با شناختن این داخلی ها، می توانید محتویات خود را تنظیم کنید تا نتایج بهتر به دست آورید.
این موارد اساسی شما باید در طرح بازاریابی وبلاگ شما باشد. آنها را یک بنیاد ضروری برای عملکرد استراتژی بازاریابی خود بسازید.
به سادگی یک وبلاگ عالی به شما کمک می کند تا کسب و کارتان را به یک نام تجاری معتبر تبدیل کنید که دانش مشتریان را به ارمغان می آورد. مهم نیست که تو در تو هستی، این روش کار می کند.
هنگامی که یک طرح ایجاد محتوا را ایجاد کرده اید، وقت آن است که گزینه های تبلیغاتی خود را در اختیار شما قرار دهید.
طرح ارتقاء
هنگامی که محتوای خود را در وبلاگ خود منتشر می کنید، وقت آن است که یک قدم بیشتر بروید و آن را در مقابل همه افراد خارج از آن قرار دهید. بسیاری از تاکتیک های تبلیغاتی شما می توانید برای تبلیغ وبلاگ خود استفاده کنید. بیایید نگاهی به محبوب ترین گزینه ها ببریم.
همکاری با نفوذگران این استراتژی که توسط شرکت های بی شماری استفاده می شود، به عنوان نفوذ کنندگان مزیت قابل توجهی نسبت به سایر انواع تبلیغات دارد.
یک تأثیرگذار که جامعه قوی دارد پشت سر او دارای اقتدار و ارتباطات فراوان است. طرح بازاریابی شما باید شامل امکان کار با یک تأثیرگذار باشد. این می تواند نتایج باور نکردنی برای سرمایه گذاری یک بار به دست آورد.
یک توازن رو به نفس خود پیدا کنید و از او بخواهید که یک همکاری را شروع کند. آن را بلافاصله ترافیک را به وبلاگ خود خواهد آورد.
حضور رسانه های اجتماعی را ایجاد کنید. حضور رسانه های اجتماعی برای تمام انواع تجارت ضروری است. تنها چیزی که باید در مورد آن فکر کنید این است که کدام پلت فرم برای تمرکز بر روی آن باشد.
محتویات بصری در شبکه های متمرکز بر تصویر مورد استفاده قرار می گیرند در حالی که فرمت متنی ممکن است برای فیس بوک یا لینکدین بهتر باشد. خوب این است که شما همیشه می توانید عملکرد بازاریابی شبکه های اجتماعی خود را پیگیری کنید. این شما را به کجا هدایت می کند تا بیشتر از تلاش های شما را متوقف کند.
با یک کمپین شبکه های اجتماعی، شما می توانید تعداد زیادی از بازدید کنندگان جدید را دریافت کنید.
تحریک به اشتراک گذاری شما می خواهید محتوای خود را به حداکثر ممکن برساند. در نظر بگیرید که یک برنامه داشته باشید که مردم را تشویق می کند تا مطالب را به اشتراک بگذارند. به عنوان مثال، برای هر کسی که مطالب خود را از وبلاگ خود به اشتراک می گذارد، به شما پیشنهاد می شود.
ساخت یک لیست پستی. لیست پستی هنوز هم عالی کار می کنند. افرادی که اطلاعات ایمیل خود را ارائه می دهند تضمین شده است که علاقه مند به وبلاگ شما باشند. بنابراین، رسیدن به آنها به یادشان می آید که به عقب برگردند و نگاهی به محتوای جدید شما ارائه دهند. همچنین، می توانید یک ماه ارزش محتوا را با هم تلفیق کنید و آن را به مشترکینتان ارسال کنید؛ آنها بسیار قدردانی خواهند شد.
- ۹۷/۰۱/۱۴